Beste ondernemers,

Het is zover,  onlangs heeft de gemeenteraad van Wijchen ingestemd met de visie voor het industrie terrein Wijchen-Oost. Het document is het eerste resultaat van een nieuwe samenwerking tussen het bedrijfsleven op Wijchen-Oost, de gemeente en meer partijen die gaan aanhaken. Samen hebben we een ambitieuze en krachtige toekomstvisie neergezet. Dit is niet iets wat in het beton is gegoten, maar een start tot de een flexibele agenda voor een toekomstbestendig Wijchen-Oost.

We voeren het overleg met het onderwijs en vragen ook de provincie om met ons mee te doen. We stappen ook gewoon weer op de fiets – samen gaan we door. Dit doen we samen met Maarten Kruisselbrink, namens de gemeente heeft hij de totstandkoming van de visie begeleid en zal ook de komende periode blijven ondersteunen. Eerder heeft Maarten een vergelijkbaar samenwerkingsinitiatief in Nijkerk begeleid.

Een zogenaamd TechFab op Wijchen-Oost kan tot de mogelijkheden behoren. Een smeltkroes van Ondernemers, Onderwijs en Overheid om de economie van Wijchen te versterken, nu en in de toekomst. We zijn erg blij dat diverse ondernemers al initiatieven hebben ondernomen in deze richting en denken ook zeker dat een en ander kan versterken.

Met u als ondernemer gaan we graag in gesprek over samenwerking tussen de bedrijven, niet alleen in het dagelijks ondernemen, maar ook in het opleiden van goed en kundig personeel naar de toekomst toe. We zijn dus op zoek naar initiatiefrijke en ambitieuze ondernemers die een steentje bij willen dragen aan een toekomstbestendig Wijchen-Oost, bij deze bent u uitgenodigd om contact met ons op te nemen. Na de zomervakantie gaan Maarten, parkmanager Arjan Moerman en ondergetekende ‘de boer’ op. De kans is dus aanwezig dat we bij u komen vragen wat er bij u speelt, wat u nodig heeft en hoe u de toekomst van uw bedrijf en Wijchen-Oost ziet.

De toekomstvisie kunt u hieronder downloaden. Wilt u meer weten, neem gerust contact met Arjan of mij op.

Hartelijke groet,

Pieter Bergshoeff